4021411402 |
Treball en competència matemàtica |
2017-2018 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/2/2018 - 19/6/2018 (30 hores) de 16:45h a 19:45h |
|
Roc Blanc |
|
c. Bailén, 73, baixos (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat per aconseguir la millora de les línies verticals de Matemàtiques per pujar el nivell competencial de l’alumnat de l’escola
|
| |
Objectius |
L'objectiu és la millora del nivell de l'alumnat en competències matemàtiques, en concret, i en les altres 7, en general, per la via d'una millora professional del professorat.
|
| |
Continguts |
1. Necessitat del treball per competències en els centres de Catalunya. Anàlisi d’una bona pràctica d’enriquiment.
2. L’activitat que es proposa a l’aula determina el que aprenen, com ho aprenen i el que podrem avaluar
3. Les competències matemàtiques: aspectes competencials i desenvolupament de les 5 dimensions
4. Models i exemples d’enriquiments competencials d’activitats matemàtiques pobres
5. Enriquiment de la gestió d’aula
6. Eina per establir la línia vertical en Matemàtiques, compartida en Drive
7. Preparació de la millora d’aula personal: d’Infantil, i de cada nivell i cicle de primària de l’escola
8. Preparació dels objectius i de les observacions d’aula
9. Observacions d’aula en la implementació de l’enriquiment: indicadors d’avaluació competencial
10. Posada en comú dels resultats obtinguts en la millora d’aula
11. Matemàtiques importants: Probabilitat i Estadística, Mesura, Relacions i Canvi, Espai i forma, Numeració i operacions
12. Conclusions finals
13. Pla d’Acció de centre
|
| |
Formador/a |
Xavier Vilella
|
| |
Avaluació |
La metodologia de formació amb la que treballarem serà la de la reflexió sobre la pròpia pràctica per enriquir les propostes competencialment pobres. Això vol dir que destinarem les primeres sessions a establir com podem analitzar la riquesa competencial del que fem i de quines maneres podem enriquir les tasques pobres, per passar posteriorment a preparar un enriquiment competencial d'una proposta de cada persona assistent a l'assessorament, que serà compartit amb tot el grup en les darreres sessions.
Aquesta proposta personal d'enriquiment competencial formarà part dels requisits necessaris per a l'avaluació positiva de la formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
06/03/2018 |
1645 |
1945 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
26/06/2018 |
1645 |
1945 |
|
| |